Alla inlägg under juli 2011

Av Malin Johansson - 5 juli 2011 15:47

Blev att gå upp vid kl 8 idag för var tvungen att ta bussen in till stan vid 9 eftersom jag skulle till tandläkaren, buhu :(

Efter jag varit däär så blev det att göra några ärenden & fick ävem med mig en ny väska hem (y)

Nu är kl snart 4 så blir att fixa sig lite nu för sedan ta bussen till stan med Becca,

Blir att dra till donken osv hehe nejnej, inte alls feta!! ;D

Aja, hoppas alla haft en bra dag, pussen 

 

Av Malin Johansson - 4 juli 2011 23:32

 

Av Malin Johansson - 4 juli 2011 21:09

Är du osäker på hur man fixar basen? Vill du att både din sil till vardags ska höjas + din partystil? Läs då detta!

1. Rengör ansiktet innan du smörjer in dig med en fuktkräm som är anpassad efter dina behov.


2. Stryk ut en primer över ansiktet med fingrarna. Primern fyller ut ojämnheter och håller din foundation på plats.


3. Välj foundation för din hudtyp. En nedmattande om du har fet hud och en fuktgivande om du har torr hud. Är huden glåmig använder du en lystergivande.


4. Arbeta ut din bas med pensel eller svamp. Börja
på kinderna och fortsätt till pannan, näsan och
hakan. Se upp för skarpa kanter vid käklinjen
och öronen.

5. Ljusa upp under ögonen,
kring näsvingarna, på ögonlocket och ovanför din amorbåge med hjälp av en punktconcealer i pennform som är ett snäpp ljusare än din egen hudton. Dutta sedan en concealer som är ton i ton med din hud på blemmor och röda partier.


6. Använd ljusre ekterande kräm eller ett skimrande puder för att ljusa upp på den högsta punkten på kindbenet, längsmed näsbenet och ovanför amorbågen. Det ger ett piggare intryck och framhäver dina ansiktsdrag.


7. Svep ett transparent puder över T-zonen (panna, näsa, haka) om du blir blank under dagen. Är du mycket torr, byt ut pudret mot en ansiktssprej som du sprejar över sminket för en extra boost.

 

Av Malin Johansson - 4 juli 2011 17:44

8-9 juli - Latitud Oskarshamn


23-24 juli - Hamnfestivalen i Oskarshamn


29-31 juli - Stockholm


11 augusti - Rixfm festivalen i Kalmar


Ska även åka över till Öland i några nätter med familjen, men det är inte riktigt bestämmt när det blir av än, men det får vi se (;

Blir säker Öland ännu en till gång med brudarna,  hoppas på det ialf! ;)

Av Malin Johansson - 4 juli 2011 17:31

Har bara tagit det lungt idaag & har även fått reda på vad jag kom in på för linje.

Så för min del blir det Samhälle-media här på Oscarsgymnasiet för mig efter sommaren.

Är faktsit glaad eftersom det var mitt förstahandsval & la inte ner ngn tid alls på skolan i 9:an hihi.

Menmen, nu ska jag nog krypa ner i sängen & kolla på en film, ganska lockande väder för det faktist! Pussen 

     

Av Malin Johansson - 3 juli 2011 12:47

Blev som sagt att åka hem till Nisse igår & spendera kvällen/natten däär.

Måste bara säga att kvällen blev sjukt lyckade & detta måste verkligen göras om snart, tack alla! (;

Vaknade hemma hos Nisse vid kl 10 efter ungeför 2 timmars sömn? haha.

Menmen, nu är jag ialf hemma igen & jaa.. är sjuukt trött som ni kanske förstår..

så nu ska jag fan gå och lägga mig och sova hela dagen, behövligt!!

Hoppas alla får en bra dag

   

Av Malin Johansson - 2 juli 2011 15:02

Vaknade vid kl 1 idag, gutt som fan !

Blev ialf att gå upp & städa rummet och lite, inte speciellt kul ..

Nu blir det ialf att äta & sedan fixa sig lite för att sedan dra vidare hem till Nisse för en helkväll där med trevligt sällskap, Hoppas även på att denna kväll kommer bli awesome! ;) Ni får ha det så bra, pussen 

   

Av Malin Johansson - 1 juli 2011 15:44

     

 

* Blå jumpsuit - 449kr

* Svart klänning - 399kr

* Klackskor - 479kr

* Svart spetsklänning - 299kr

Presentation


Mitt namn är Malin Johansson och jag kommer från den lilla staden Oskarshamn där skit snack överflödar. Går första året på Oscarsgymnasiet där jag pluggar Samhälle-Media. Här kommer jag skriva om min vardag, fester, shopping & annat, hoppas ni gillar det!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards